25/10/2017

Op 2, 8 en 16 november organiseren we informatiebijeenkomsten voor vicepresidenten, secretarissen en ict'ers/PR-functionarissen van alle Lionsclubs in ons district. De inschrijving hiervoor is inmiddels gesloten; er hebben zich ruim 100 personen aangemeld voor een van de drie avonden in respectievelijk Geldrop (NH Hotel, Bogardeind 219), Born (Amrath hotel, Langerenweg 21) en Zaltbommel (Van der Valk hotel, Hogeweg 65).

Tijdens het gedeelte voor de vicepresidenten en secretarissen besteden we aandacht aan de invulling van de rol als clubpresident. Maar ook aan onze Lionsorganisatie en het beleid op (inter)nationaal en districtsniveau. We plaatsen dit in het licht van het beleid en het functioneren van urw club. Zowel algemene als specifieke onderwerpen komen aan de orde. Denk aan organisatie, faciliteiten voor activiteiten, statuten en serviceprojecten.

Voor de webmasters en ICT-coördinatoren ligt de focus van de avond op het juist inzetten van de diverse communicatiesystemen en -middelen. De secretarissen zullen in het tweede gedeelte aansluiten bij deze groep voor extra informatie over LOLAS, Own Cloud en de Lionsapp.

18.45 uur: Inloop met koffie en thee

19.15 uur: Plenaire opening

• Welkom en introductie door districtsgouverneur Hanze Bakker of VDG David Franz

19.30 uur: Aanvang 2 sessies deel 1

Vicepresidenten en secretarissen:

• Hoe zit de Lionsorganisatie in elkaar? (GLT-coördinator Pim de Bekker)
  • Juridische onderwerpen (DC Cees Zeeuwen)
  • Belang van PR & communicatie (DC Nicoline van Tiggelen)
  • Informatie over 'Membership' (GMT-coördinator Marianne Wennink)

ICT-coördinatoren en webmasters (DC’s Chris Hilhorst en Nicoline van Tiggelen):

• Belang van PR & communicatie
  • Clubwebsites
  • Social media
  • Overige media (kranten, websites, persberichten, etc.)

20.15 uur: Pauze

20.30 uur: Aanvang sessies deel 2

Vicepresidenten:

• Hoe actief is je club? (GMT-coördinator Marianne Wennink)
  • Tips voor vicepresidenten (DG Hanze Bakker/GLT-coördinator Pim)
  • Best practices?
  • Vragen?

ICT-coördinatoren, webmasters en secretarissen (DC’s Chris Hilhorst en Nicoline van Tiggelen):

• Lolas (ledenadministratie)
  • Own Cloud (digitaal archief)
  • Lionsapp
  • Ondersteuningsmogelijkheden kenbaar maken