11/04/2017

Van 12 t/m 23 november 2017 organiseert de Stichting Lions Werkgroep Suriname voor de derde keer een reis naar Suriname. Voor diegenen die dat nog niet weten, dit is niet zomaar een reis; de ervaring heeft ons geleerd dat het wederom een 'all inclusive & unforgettable' verblijf wordt, dat, na terugkeer in herfstachtig Nederland, nog lang in de herinnering zal blijven voortbestaan.

Lions projecten

De Stichting Lions Werkgroep Suriname stimuleert, samen met de Lions van het MD 60A, de culturele, sociale en emotionele ontwikkeling van kinderen en volwassenen in Suriname, o.a. met projecten  op gebieden van medische zorg en gezondheid, maatschappelijke en humanitaire hulp en focust dit Centennialjaar vooral op de 4 speerpunten honger-duurzame leefomgeving-jeugd en gezichtsverlies. Behalve het onlangs opgezette mobiele ogentestproject wordt het omvangrijke meerjarig tuinbouw Triple C (Centennial Challenge for Children)-project voor jongeren in de komende periode geïnitieerd. Deze projecten worden ook bezocht tijdens deze reis, maar natuurlijk zijn er nog 110 andere redenen voor Lions Nederland om ook mee te gaan.

Programma

Na ca. 10 uur vliegen en een hartelijk welkom in het Nederlands door de immigratie- en douanedienst, wordt bij het verlaten van het aircogekoelde luchthaven gebouw, daar waar het buiten al donker is, de laatste twijfel weggenomen, de heerlijke warme avondwind bevestigt de aankomst in het vroegere overzeese Koningsrijkdeel aan de noordkust van Zuid-Amerika. Een rondrit de volgende dag door het multiculturele Paramaribo doet je snel je dagelijkse besognes en de stress van het thuisfront vergeten en gaan we dan, behalve de bezoeken aan enkele lokale Lionsclubs en projecten, de daarop volgende 3 dagen met de bus, korjalen en boordevol geestdrift en een hoog verwachtingspatroon het Surinaamse tropisch regenwoud in. De Marrons- en Arowakka-indianen zullen ons welkom heten en ons veel vertellen over de geheimen van hun Amazonewoud, de unieke flora en fauna en de nog veel meer ongekende natuurfenomenen. Naast een meerdaags bezoek aan de historische plantages, Mariënburg en Frederiksdorp gelegen aan de Commewijnerivier, met hun prachtige originele plantagehuizen staan er ook nog enkele ééndaagse uitstapjes op het programma en natuurlijk wordt de mogelijkheid en de tijd geboden om in het centrum van Paramaribo gezellig te gaan shoppen.

Nog meer informatie over bijzondere Lionsreis, dan even contact opnemen met de Stichting Lions Werkgroep Suriname (suriname@lions.nl