21/11/2016

Op 21 november 2016 werden de inzendingen voor de Peace Poster wedstrijd in het Lionsdistrict 110CO beoordeeld door de jury. Dat gebeurde in het atelier van beeldend kunstenaar Lion Willebrord de Winter in Kessel. Ook districtsgouverneur Arend de Groot nam dit jaar deel aan de jurering. Dit uiteraard onder het toezicht oog van districtscommissaris Pim de Bekker. Een aantal posters was van hoge kwaliteit: minder clichés, kleurrijk, helder van vorm, goed onderscheid van voorgrond en achtergrond. Deze posters zijn ook op een wat grotere afstand goed op te merken en met originele opvattingen.

Nummer 1 werd de poster van Emie Hoogteijling van de Don Boscoschool, LC Renkum. Dit werk heeft een originele aanpak: een centrale compositie in vieren met een (vijfde) groot puzzelstuk in het midden. Een gelaat dat meerdere gezichten uitbeeldt, centraal in de wereld: met oosterse landen (draak en olifant) en bovenin de westerse landen. Goed afwisselend ingekleurd en zoals eerdergenoemd, zonder al te veel opvallende clichés.

Winnaar Peace Poster 2016