14/02/2024

Don’t be sad’ – Sponsorclub: Lionsclub Bussum Godelinde

Marleen van der Velden maakte een prachtige tekening bij het jaarthema ‘Dare to dream’ (durf te dromen). Ze won daarmee de landelijke vredesposter-wedstrijd. Marleen is leerling van de Vrije School Michaël in Bussum. Ze ontvangt haar prijs op de VN-dag. Bovendien is er de kans dat haar tekening in de prijzen valt tijdens de Europese verkiezing in Bordeaux.

De regionale jury: “Wat een intrigerend beeld! Het lijkt alsof de vrouw elk moment haar hoofd kan opheffen, haar ogen zal openen, weer kleur krijgt en gaat stralen. Dan komt de droom uit en zal een grote groep mensen altijd en overal op deze aarde zichzelf mogen en kunnen zijn.”

De landelijke jury vond dit een rustige en daarmee ook een bijzonder heldere poster. “Het portret van de figuur die droomt van de wereldvrede is leuk bedacht. De vlekken in het gezicht die een kaart vormen van alle continenten zijn daarbij een origineel uitgangspunt. Vrede moet immers universeel zijn, die zich over de hele aarde en de hele mensheid uitstrekt. De LHBTI-kleuren onderstrepen dit nog eens.”