Wat is LCIF?

Lions Clubs International Foundation (LCIF) is sinds 1968 de wereldwijde goededoelenstichting van onze eigen internationale Lionsorganisatie. Deze stichting is gevestigd in het internationale hoofdkantoor van Lionsclubs in Oak Brook, VS. Per jaar is ongeveer 40 miljoen dollar beschikbaar voor hulpprojecten, waar dan ook in de wereld. Dat geld is afkomstig van giften en donaties, én van de jaarlijkse bijdrage van alle Lions en Leo’s.

LCIF helpt

LCIF helpt structureel mensen die niet de financiële middelen hebben om hun problemen zelf op te lossen. Denk aan de bestrijding van blindheid, diabetes, kinderkanker en honger, en aandacht voor het milieu. Maar daarnaast helpt LCIF ook financieel bij natuurrampen overal in de wereld, maar vooral op plekken waar de nood het hoogst is en waar weinig financiële middelen zijn. Door de klimaatverandering worden jaarlijks de noden groter, dus wordt de hulpvraag dat ook.

Meer informatie op de landelijke website: lions.nl/lcif en op de internationale website: lionsclubs.org

Het jaarrapport 2021-2022 kunt u hier bekijken.

Het financiele jaarrapport 2022-2023 kunt u hier bekijken.