24/04/2017

Op zaterdag 16 september 2017 vindt City Game Roermond plaats en verandert de stad Roermond in één groot spelbord. Bij Lionsclub Roermond ontstond in 2014 het idee voor een ludiek teamspel in de binnenstad van Roermond. De Lions wilden een gezellig fundraisingsevenement ontwikkelen dat meer ‘reuring’ zou brengen in de binnenstad naast de trekpleister van het Outlet Center. City Game Roermond werd geboren, een evenement met Roermond als speelbord. In totaal trekken 24 teams door de stad, waarbij de deelnemers vragen moeten beantwoorden, spelopdrachten uitvoeren en fysiek hun sportieve prestaties tonen. Het spelverloop gaat in twee lussen en er zijn zes locaties waar fysieke spelen plaatsvinden. Onderweg van de ene naar de andere locatie zijn er puzzel-, kennisvragen en andere opdrachten. Ook is er een rode draad spel waar de teams extra punten mee kunnen verdienen.

City Game Roermond staat open voor teams van bedrijven, non-profit sector, (sport)verenigingen en vriendengroepen. We werken met sponsorpakketten waarbij bedrijven ook teams kunnen sponsoren als het hen niet lukt een team bij elkaar te krijgen, waardoor sponsoring en teams kunnen worden gekoppeld.

De eerste editie van City Game Roermond in september 2015 was meteen een daverend succes. Dat zorgde voor een spontane tweede editie. De enthousiaste spelcommissie stond garant  voor verrassende spelen, uitdagende vragen en alle benodigde vergunningen en risicoanalyses van elk spel. Op de dag zelf waren alle leden en ook vele partners aanwezig om de spellen te jureren en begeleiden.

Ook dit jaar vormt het Munsterplein de centrale locatie waar de gezamenlijke start en lunch plaatsvindt,  de officiële prijsuitreiking en het gezamenlijke finalespel  met 24 teams. Dat geeft een heerlijke georganiseerde chaos en veel plezier bij toeschouwers èn deelnemers. Het valt ons op dat de teams steeds fanatieker worden. Zij genieten van een sportieve dag en staan positief tegenover het goede doel. Ook dit jaar gaat de opbrengst naar Stichting Leergeld Roermond e.o. Wij dragen als club het motto van Stichting Leergeld een warm hart toe:  “Alle kinderen mogen meedoen”. Deze stichting zet zich in voor kinderen uit gezinnen die het financieel moeilijk hebben en daardoor niet mee kunnen doen aan sociale activiteiten zoals schoolreisjes, muzieklessen of sportactiviteiten.

Voor meer informatie zie www.citygameroermond.nl of Facebookpagina @citygameroermond