31/10/2023

Dit is de winnende Poster (gemaakt door Fenne Kohrman van BS Megelheim in Meerlo) van ons district 110CO in de Lions Internationale Vredes Poster Wedstrijd 2022-2023. Het thema was 'Lead with Compassion' - 'Laat je Hart je leiden'.

Over heel de wereld doen meer dan een miljoen kinderen in de leeftijd van 11 tot 13 jaar mee. Waarom zou je als club dit doen?
Oorlog en vrede. Wat is oorlog, wat denken kinderen hiervan en waar is er wel vrede. Hoeveel geluk heb je als je als kind in vrede kunt opgroeien.
Een van de doelstellingen van de Lionsclubs is het bevorderen van onderling begrip tussen de volkeren van de wereld.
De Peace Poster Contest laat kinderen hier over nadenken bij het maken van een Poster hierover.

Daar komen heel mooie dingen uit. Kijk maar eens op de website. Dit zijn de internationale winnaars!

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om het winnen, maar om kinderen (en hun ouders) bewust te maken dat VREDE niet vanzelfsprekend is.

Voor 2023-2024 is het motto: “Dare to Dream”: “DURF TE DROMEN

De clubs die al meedoen beginnen nu (voor de zomervakantie) contacten met de basisscholen te leggen, want de wedstrijd begint na de zomervakantie in september en dan moeten de voorbereidingen gedaan zijn. Veelal wordt dit in de plaatselijke pers vermeld en voor de prijsuitreiking een burgemeester of wethouder uitgenodigd. Meedoen is zeker goed voor een positieve uitstraling van je club.
De districtscommissaris, wil iedere geïnteresseerde club graag de brochuretoezenden en e.e.a. verder toelichten.